I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, May 02, 2008

SIAPA MENONJOL & SIAPA TERSINGKIR DI IB MALAM ESOK?




Saya rasa amat bersemangat untuk menonton Konsert ke-7 AF6 malam esok. Dari Diari sepanjang minggu ini, kita dapat lihat betapa bersungguh nya para pelajar membuat latihan. Kesian Nadia, asyik menangis bila di dalam kelas. Manakan tidaknya, beliau dilaga2kan dengan Stacy oleh Tenaga Pengajar & Pengetua. Mereka sepatutnya tidak membandingkan antara pelajar2 di akademi. Ini boleh mematahkan semangat mereka. Nadia & Stacy adalah 2 orang yang berbeza, baik dari latarbelakang, pengalaman, apa lagi jenis vokal yang mereka miliki. Ada satu segmen yang menunjukkan Pengetua mengatakan bahasa melayu Stanly kurang bagus dari segi sebutan. Pengetua sepatutnya tahu, Stanly adalah dari kaum Iban dan bahasa melayu bukan bahasa harian beliau. Seperti Stacy, loghat Sabahan nya lebih pekat dari loghat Sarawak si Stanly tapi Pengetua harus terima, dan ajar mereka cara sebutan yang betul.

Pendapat saya, malam esok adalah malam penentu antara Stanly & Toi. Saya rasa kedudukan mereka amat rapuh. Akan tetapi sekiranya malam esok Stanly memberi persembahan yang mantap dalam lagu Bonus yang lebih cenderung kepada muzik makanan Stanly, beliau akan selamat.

Persembahan Riz, Alif,Stacy & Nadia pasti ditunggu-tunggu. Begitu juga Nubhan yang dapat lagu yang kena dengan vokalnya yang husky! Sama-samalah kita lihat siapa yang menonjol & tersingkir malam esok!


** Kemunculan Stacy sentiasa ditunggu-tunggu! (gambar dari blog mr.manager)

No comments:

Post a Comment