I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, May 21, 2008

Mila ungguli pertandingan



BUKAN mudah sebenarnya penyanyi tempatan meraih perhatian luar negara di peringkat antarabangsa apatah lagi diberi kesempatan menyertai pertandingan nyanyian yang membabitkan penyanyi terbaik dari seluruh negara.
Pertandingan terbesar seperti Festival Muzik Asia Shanghai, Pertandingan Karaoke Dunia dan World Championship Of Performing Arts pernah membuktikan penyanyi tempatan mempunyai bakat sehebat penyanyi antarabangsa lain. Itu adalah kenyataan yang tidak boleh disangkal walaupun penyanyi muda yang dijadikan pelapis masa depan ini seringkali dipersoal kualiti vokal yang dimiliki oleh mereka.Mencatat satu lagi kenangan manis buat negara, pada hujung minggu lalu penyanyi genit, Norsyarmila Jirin atau Mila mengukir nama negara apabila berpeluang menyertai Festival Muzik Pop Antarabangsa Discovery yang diadakan di Varna, Bulgaria.Mempertandingkan dua lagu ciptaan Ajai berjudul Aku Lebih Tahu untuk kategori vokal dan Ilham Di Matamu dalam kategori Lagu Terbaik, juara Akademi Fantasia musim kelima ini berjaya mencatatkan kemenangan sulung negara dalam pertandingan itu apabila membawa pulang dua anugerah. Pastinya, kejayaan Mila ini bukan hanya satu pencapaian secara peribadi, tetapi mencatat kebanggan buat negara. Memenangi anugerah Lagu Terbaik menerusi Ilham Di Matamu, tambah manis Mila turut meraih Anugerah Khas Juri dalam pertandingan yang berlangsung selama dua hari sejak 17 Mei lalu. Kemenangan Mila untuk dua anugerah itu sekali gus menewaskan lebih 40 negara seperti Bulgaria, Sepanyol, Poland, Romania, Italia, Lithuania, Moldova, Uzbekistan, Russia, Cyprus dan Malta yang menghantar setiap wakil peserta. Festival berkenaan mula dianjurkan sejak 1992 dan kini memasuki edisi ke-17 tahun ini. Ketika dihubungi, Mila berkata, dia sendiri tidak menyangka akan menang kerana sebagai orang baru dalam arena hiburan, peserta yang bertanding adalah mereka yang sudah berpengalaman dan ilmu seninya sudah penuh di dada. “Sebelum berangkat ke Bulgaria saya nekad untuk melakukan yang terbaik namun tidak berani untuk mengharapkan sebarang kemenangan walaupun dalam hati teringin sekali untuk mengharumkan nama negara.
“Oleh itu apabila nama saya diumumkan menang untuk dua kategori itu, saya terkejut bukan kepalang. Semoga kemenangan itu akan menyuntik semangat saya untuk terus berjaya dalam bidang nyanyian,” katanya.
petikan : MyMetro / 21/05.08

No comments:

Post a Comment