I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, May 20, 2008

5 Finalist !







Berakhir sudah Konsert ke 9 yang boleh saya katakan yang terbaik sepanjang musim ke 6 ini. Seperti firasat orang ramai, Stanly yang tersingkir walaupun ramai yang meramalkan Toi. Namun, kita hanya merancang, namun tuhan memberi rezeki kepada Toi. Toi membuat kejutan malam itu dgn persembahan yang mantap. Mungkin selama ini tidak ada satu pun lagu yang Toi selesa menyebabkan beliau kurang menghayati lagu2 itu.

Persembahan yang paling best malam itu semestinya duet Stacy & Nubhan! Meremang bulu roma bila melihat mereka begitu menghayati bait2 setiap rangkap lagu. Lakonan mereka menjadi malah saya rasa lebih baik dari duet Mila & Ebi semasa konsert AF5.

Nadia & Riz juga serasi.... namun suara besar Nadia menenggelamkan suara merdu Riz! Tapi tak apa, kita patut tabik keberanian mereka membawa lagu berhantu tahun 80an ini! Tak ramai artis yang telah established di luar dapat membawa lagu ini dengan baik.

Toi & Stanly yang membawa lagu Mawi & M.Nasir juga tidak mengecewakan. Toi selamba dan Stanly enjoy dgn persembahan itu.

Carta Jefbuj / Persembahan indvidu :

1. Stacy (9/10)
Best giler tapi saya tak faham bila Ogy kata kurang energy! Tidur ke masa Stacy buat persembahan? Bukan senang nak bawa lagu Michael Jackson ni, menyanyi sambil menari! Saya rasa Stacy telah membuat yang terbaik malam itu.

2. Nadia ( 8/10)
Seperti biasa Nadia tidak pernah menghampakan! Beliau tetap gah diatas pentas dgn penuh keyakinan. Sayang baju beliau buruk sangat! Entah apa2 lah.... dah tahu bahagian lengan Nadia tu besar, dibagi pulak baju sleeveless! Sekali sekala pereka fesyen tu kena peka dgn kritikan juri & wartawan, baru professional!
3. Nubhan ( 7.5/10)
Suara kelas & vass! Angsa tu boleh diperbaiki. Bak kata pengetua, masa kat studio rakaman benda tu boleh dibaiki. Silap2, dgn sokongan padu Nubhan FC & peminat Nubhan, tak mustahil beliau boleh jadi Juara!

4. Toi (7.5/10)
Tak sangka, di saat terakhir begini Toi baru tunjuk belang! So.... Toi tunjukkan kemampuan sebenar masa final nanti.

5. Riz (7/10)
Sebenarnya tak ada cacat celanya persembahan Riz cuma Riz nampak macam terpaksa buat je lagu tu! Persembahan yang kurang jujur. Saya faham ini bukan kemahuan Riz. Tapi lagu final nanti Riz bakal buat kejutan. Tunggu & lihat!

6. Stanly (6/10)
Sampai ke saat ini Stanly gagal memikat hati juri & peminat dgn suara tenor nya. Lagu yang lembut jadi keras dan Stanly nampak terlalu berusaha (bak kata Adlin) hingga kurang fokus dalam persembahannya. Tak apa Stanly, bila diluar nanti, Stanly bebas memilih lagu sendiri.
Lagu Bonus
1. Stacy & Nubhan ( 10/10 )
2. Nadia & Riz ( 8.5/10)
3. Stanly & Toi ( 8/10 )

Lagu untuk konsert final :
NUBHAN - Bukan Di Sini (Sofaz) / Ada Untukmu (Lagu Baru)
RIZ11 - Januari (Gigi) / Hanya Sandiwara (Lagu Baru)
TOI - Siti Zulaikha (Mawi) / Paling Terindah (Lagu Baru)
NADIA - Aku Lebih Tahu (Mila AF5) / Kalut Lagi Mengarut (Lagu Baru)
STACY - Atas Nama Cinta (Rossa) / Siti Lela VS Cinderalla (Lagu Baru)

Afundi sekarang, jangan buang masa!
(gambar dari mr.manager )

No comments:

Post a Comment