I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, May 05, 2008

KEBANGKITAN NADIA!




Setelah kita ikuti Diari sepanjang minggu lepas, tidak dinafikan Nadia begitu stress, malah putus semangat apabila beliau asyik dilaga-lagakan dengan pelajar2 lain terutama Stacy. Tapi setelah kita lihat konsert ke-7 lepas, betapa aura si kenit berambut ikal ini bangkit dan menunjukkan prestasi yang sungguh cemerlang! Suaranya memukau, karektornya bagai seorang bintang dan penuh keyakinan, beliau memberi 101% dalam persembahannya. Beliau mendapat pujian melambung dari ketiga-tiga juri malam itu.

Tidak kurang Stacy & Riz juga, memberi impak pada malam itu. Mereka seolah2 penghibur yang telah berpengalaman luas. Mungkin suasana IB juga memainkan peranan dalam memberi semangat yang tinggi kepada pelajar2.

Amat mengejutkan apabila Alif tersingkir. Walaupun Alif kurang bagus, tapi beliau tidak sepatutnya keluar pada malam itu. Malah peratusan sebelum konsert, Alif mendapat kedudukan paling selesa iaitu tempat kedua. Mungkin gara2 menyelamatkan Toi & Stanly, undian tidak diberikan kepada Alif menyebabkan beliau tersingkir! Kalau hendak dikira daripada tahap persembahan, Toi selayaknya tersingkir! Setiap minggu beliau terselamat dan tidak hairan sekiranya Toi bakal beraksi ke final! Tunggu & lihat!

Berikut adalah peratusan undian sebelum konsert:
STACY-17%ALIF-16%RIZ-14%NUBHAN-14%TOI-13%NADIA-13%STANLY-13%

Apabila undian ditutup ;
Stacy 17%Stanly 17%Nadia 15%Riz 14%Nubhan 13%Toi 13%Alif 12%

Jadi, sekiranya anda tidak mahu pelajar favourite anda tersingkir, AFUNDI lah sekarang!

Carta pilihan Jefbuj :
1. Nadia ( 8/10 )
2. Stacy ( 7.5/10 )
3. Riz ( 7/10 )
4. Nubhan ( 6/10 )
5. Stanly ( 5.5/10 )
6. Alif ( 4/10 )
7. Toi ( 2/10 )

Barisan Juri ;
1.Tiara - bagus dan penuh keikhlasan. Beliau tahu apa yang beliau kritik.
2.Ning - Ning bijak memainkan emosi pelajar & penonton seperti Paula Abdul dlm AI.
3.Adlin - Expectation too high! Mereka ni cuma pelajar, 5 hari tdk cukup untuk mendalami lagu yang diberikan. Kalau seorang Penyanyi, mereka akan berada berbulan2 di studio utk merakam lagu, itupun buat konsert belum tentu lagi. Budak2 ni baru belajar 5 hari terus buat konsert live di depan juri & penonton, lepas tu dikutuk tanpa mengira maruah pelajar. Bila Adlin kata Toi dibunuh berbelas kali tak mati2, professional ke? Lagi2 Si Adlin kutuk baju pelajar, taste dia bagus sangat?
Lagu bonus ;
Untuk lagu medley, biasa2 saja. Pelajar2 tdk membawa watak dalam lagu dengan baik. Ketiadaan kelas drama spt AF lepas menyebabkan mereka gagal menghayati watak dalam lagu.

Bagi lagu Music of The Night, persembahan mereka boleh dikira outstanding kalau dibandingkan dengan pengalaman mereka. Walaupun sesetengah blogger mengatakan ianya sebuah persembahan yang hancur, saya tidak bersetuju. Penyanyi yang sedia ada sekarangpun saya fikir tidak dapat memberi persembahan sebaik ini. Yang paling menyerlah adalah Stanly, Riz, Stacy & Nadia. Yang lain2 tu sebagai back up singer bolehlah!

Diharap konsert ke-8 minggu ini akan menjanjikan yang lebih istimewa dari konsert lepas.




** Alif jadi mangsa undian last minute ! ( gambar ihsan dari ASTRO )

No comments:

Post a Comment