I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, May 12, 2008

Nadia hampir tersingkir!!!


Amat menggerunkan apabila Nadia hampir tersingkir di konsert ke 8 sabtu lepas. Adakah persembahannya teruk sangat berbanding dengan Riz, Stanly & Toi? Seperti AF lepas, pelajar terbaik wanita ramai yang terdampar di tepi pentas apabila tidak mendapat sokongan dari peminat terutama penyokong perempuan. Kita imbas kembali persembahan Idayu AF3, beliau memberi persembahan terbaik malam itu namun disingkirkan tanpa belas kasihan! Antara yang terbaik yg menjadi mangsa adalah Rosma, Zila, Akma, Ekin dan Zarina! Mengapakah harus ada sikap 'bias' dari para pengundi?

Menyentuh persembahan pelajar2 konsert ke 8 tidak dinafikan, hanya Stacy & Nubhan yang di kira agak menonjol! Stacy, seperti biasa memberi persembahan yg mantap malah pendapat saya, nyayiannya lebih baik dari Farah sendiri. Beliau menyanyi seperti lagu beliau sendiri! Nubhan, walau agak goyah di peringkat permulaan, namun suara gemersiknya berjaya memadamkan kelemahan2 kecil yg terdapat di dalam persembahannya. Toi tidak menghampakan, walaupun sebahagian besar rakyat Malaysia mahu Toi dikeluarkan! Kesian ye.... bayangkan kalau kita jadi Toi, tentu sebakkan? Stanly bagus namun suara kepitnya amat membingitkan telinga. Tak bolehkah Stanly menyanyi dengan santai supaya tidak nampak seperti memaksa diri ? Pun begitu, Stanly nampak begitu selesa dengan dirinya dan pujian harus diberikan.

Riz...... apa ke hey nya yob! kata Ning. Bagi saya, pujian tetap diberikan kepada Riz kerana beliau tetap menyahut cabaran walaupun beliau tidak suka lagu tersebut. Beliau tidak ada 'intention' langsung hendak menukar lagu tersebut malah beliau sedaya upaya mencuba lagu itu. Adalah tidak adil Juri mengkritik Riz, sepatutnya bagi semangat. Lagu itu sememangnya boring dan amat susah. Agaknya berapa lama kah penyanyi asal cuba merakamkan lagu tersebut ye? Riz cuma ada 4 hari saja untuk melunaskan tanggungjawabnya. Tahniah Riz!!!

Harus diingat, ini bukan pertandingan nyanyian, ini adalah AKADEMI. Persembahan hari Jumaat depan Pengetua adalah 'ujian bulanan' dan konsert adalah 'Final Exam' ! Jadi terimalah seadanya persembahan2 mereka , jangan dikutuk atau dihina, just enjoy it!

Carta pilihan Jefbuj :
1. Stacy ( 8.5/10 )
2. Nubhan ( 7/10 )
3. Nadia ( 7/10 )
4. Stanly ( 6.5/10 )
5. Toi ( 5/10 )
6. Riz ( 5/10 )

Stacy tetap mengungguli carta semua bloggers... wah! Terlebih sudah! Bagi lagu bonus, hanya sekadar accessories je! Tak sebagus zaman AF2 & AF3 kan??

Adalah diharapkan malam ini pelajar akan mendapat lagu makanan masing2 kerana hidup mati mereka adalah di konsert ke-9 Sabtu ini!!!
( gambar dari blog mr.manager )

No comments:

Post a Comment