I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, May 10, 2008

Pilihan juri atau pengetua atau penonton?


Stacy, Nadia atau Riz? Inilah nama yang menjadi sebutan yang bakal ke final! Adakah mereka ini menjadi pilihan juri, pengetua dan penonton? Kalau kita amati betul2 pada pola undian, sememangnya mereka mendapat undian yang amat memberansangkan berbanding pelajar2 lain. Kalau AF yg lepas ramai yang boleh kita agak siapa yang akan ke final tetapi tidak di AF6. Ini dapat kita lihat jumlah undian yang tidak begitu jauh berbeza, tidak seperti di AF3 dimana Mawi mendahului dengan peratusan yang sukar dikejar oleh pelajar lain.

Kita tidak pasti berapa orang finalis yang akan beraksi di konsert akhir nanti dan kita juga tidak pasti siapakah yang bakal tersingkir di konsert ke-8 malam ini. Sebarang kemungkinan boleh berlaku. Seperti konsert ke-7, sebelum konsert, Alif berada ditangga ke dua namun tersingkir di akhir konsert! Adakah Toi, Nubhan atau Stanly & mungkin Nadia? Sungguh mendebarkan!

Setelah mengamati prestasi pelajar sepanjang AF 6 bermula, saya baru dapat melihat 'seseorang' yang bakal menjadi bintang, iaitu Nadia ! Pendapat saya, beliau bakal dinobatkan sebagai Juara AF6. Saya memilih Nadia kerana beliau mempunyai aura, personaliti dan karisma sebagai pemenang. Beliau begitu yakin apabila berada di atas pentas. Cara beliau membawa diri nampak seperti seorang artis dan amat bijak bila berkomunikasi. Berbanding dengan Stacy, tidak dinafikan beliau boleh dikira yang terbaik di dalam AF6 namun personaliti beliau tidak matang. Saya tidak boleh membayangkan kalau beliau ditemuduga secara langsung oleh wartawan2, adakah beliau bijak mengawal perwatakannya yang keanak-anakan itu? Perwatakan ini amat jelas boleh dilihat di dalam diari. Sekiranya Stacy menang beliau harus berubah menjadi seseorang yang lebih matang. Dari segi suara, suara stacy amat bagus namun tidak ada identiti sendiri. Berbanding Nadia, buka saja mulut kita sudah tahu itu suara Nadia. X factor ini lah yang kita mahu. Seperti Ayu (oiam ) Fizal Tahir, Dayang, Mawi dan Mila ( sekadar memberi beberapa contoh ) mereka mempunyai suara yang tersendiri. Sekiranya Nadia tidak menang, saya percaya beliau boleh pergi jauh!

Malam ini, siapakah yang tersingkir? Di dalam Diari Ext semalam, kebanyakan orang bersetuju TOI akan 'out' tapi jangan begitu yakin! Kalau Nadia???? Siapa nak jawab? Jadi, bagi peminat Nadia, marilah sama2 kita Afundi Nadia!!!!
( gambar dari mr.manager.blogspot.com )

No comments:

Post a Comment