I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, February 16, 2009

Takziah - Bapa Dato' Siti meninggal dunia


Bapa Dato’ Siti Nurhaliza, Encik Tarudin Ismail Meninggal Dunia

Berita mengejutkan telah diterima tengahari tadi. Jam 10.45 pagi tadi, bapa kepada penyanyi nombor satu negara Dato’ Siti Nurhaliza, Allahyarham Tarudin Ismail, 67 tahun telah meninggal dunia di Hospital Ampang Puteri, Ampang disebabkan sakit komplikasi jantung dan sakit buah pinggang. Budiey dengar berita ini ketika siaran langsung Melodi jam 12.30 tengahari tadi.

Khabarnya, di saat pemergian allahyarham, semua menantu dan famili ada di sisi. Disebabkan oleh komplikasi jantung, buah pinggang dan ada kencing manis. Telah dimasukkan ke hospital 3 hari lalu untuk pembedahan jantung.

“Pembedahan bypass jantung itu memang berisiko tinggi tetapi ayah sendiri yang mahukan pembedahan itu. Walaupun semua anak-anaknya tidak sanggup menurunkan tandatangan, abah tetap rela dibedah. Apapun kami sekeluarga menerima ini sebagai ketentuan takdir,”

Sekarang ini, keluarga Siti sedang berbincang anak beranak untuk ambil keputusan untuk urusan pengkebumian. Sebelum dimasukkan ke bilik pembedahan, tiga hari lepas semua anak ada di sisi kecuali dua orang anak beliau. Pesanan kepada isteri dan anak serta famili terdekat diucapkan satu persatu termasuklah kepada Siti Nurhaliza yang ketika itu sedang menangis teresak-esak. cerita selanjutnya....

No comments:

Post a Comment