I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, February 25, 2009

My new little kitten - Nocco



Masih terasa sedih atas kehilangan Tommy & Silver yang sudah masuk minggu ke - 3. Mana tidaknya every weekend saya pergi ke Pet Shop untuk membeli kelengkapan mereka, tiba-tiba mereka telah di curi oleh manusia yang tidak berperikemanusiaan. Doa saya agar Tommy & Silver di jaga dengan baik oleh tuan baru mereka!

Sabtu lepas saya seperti biasa pergi survey ke Pet Shop untuk menghiburkan hati. Ye lah bagi penggemar binatang seperti saya ni, melihat keletah binatang yang manja amat menyentuh hati saya. Saya dapat rasa ketenangan dalam diri saya apabila mendekati makhluk kecil ini.

Dalam meninjau2 tu, tiba-tiba terlihat seekor anak kucing yang unik & comel sangat! Tapi saya rasa ada sesuatu tarikan yang ada pada kitten tersebut. Setelah saya amati betul2 rupa2nya kitten itu tak ada ekor! Unik kan? Puas saya belek2 tapi memang tak ada ekor cuma seperti 'sanggul' kecil dibelakangnya. Apa lagi saya terus beli!

Dalam perjalanan pulang saya memikir2kan nama apa yang sesuai untuk kitten tersebut. Fikir punya fikir akhirnya saya decided memberi nama Nocco yang bermakna tak ada ekor! ( No ekor ) OK tak? Begitu sesuai dgn kecomelannya! So dapatlah saya letakkan di dalam kandang yang telah Tommy & Silver tinggalkan. Sementara kucing siam saya si Excell sememangnya bebas di luar tanpa di kurung . Sama2lah kita ( yang berminat dgn kucing le ) mengikuti perkembangan Nocco k!

No comments:

Post a Comment