I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, February 23, 2009

Mawi - Mahu buka restoran di Korea



BERGURAU senda, saling merenung mata antara satu sama lain dan segala pergerakan badan yang menandakan pasangan itu cukup intim, kelihatan secara semula jadi tanpa dibuat-buat.
Kehadiran pasangan popular Mawi, 28, dan Ekin, 30, pada sesi fotografi di Studio Utusan, Selasa lalu, begitu gamat dengan hilaian tawa mereka.
Bukan main lagi Mawi atau nama sebenarnya, Asmawi Ani bergaya romantis di samping isterinya yang jelita. Tiada lagi kekok, malah Mawi selamba sahaja mengusik manja si Ekin.
Setelah berada di Korea Selatan selama enam hari bermula 17 hingga 22 Januari lalu, pasangan pengantin baru, Mawi dan Ekin rupa-rupanya membawa pulang cerita baru untuk dikongsi dengan para peminat.
Khabarnya ketika berada di sana, Ekin merasa mual dan loya tekak. Kenapa agaknya? Apakah itu tanda-tanda buah cinta pertama mereka sudah terhasil?
Sebenarnya pemilik nama sebenar Nora'asikin Rahmat merasa mual apabila penduduk di sana menjadikan hidangan khinzir sebagai makanan harian mereka.
"Saya rasa loya tekak apabila melihat penduduk di sana makan daging khinzir pada waktu pagi, petang dan malam.
"Disebabkan susah hendak mencari makanan yang halal, kami terpaksa meredah ke sana ke mari untuk mencari kedai makanan yang halal.
"Sudahlah sejuk dan terpaksa memakai baju sebanyak tiga lapis, maka sudah tentulah perut akan terasa lapar setiap waktu.
"Saya turut mengalami masalah selesema semasa berada di sana. Namun, saya tetap gembira kerana berpeluang bercuti dan berbulan madu di Korea," akui Ekin.
Mengakui kenyataan Ekin itu, lantas membuatkan Mawi timbul dengan idea untuk membuka sebuah restoran di sana.
Beritahu Mawi, dia dan Ekin menghadapi kesukaran untuk mengisi perut yang lapar, apatah lagi cuaca sejuk sedang melatari negara romantis itu.
"Pernah jugalah saya terfikir untuk mengusahakan restoran masakan Melayu di sana, disebabkan saya sendiri berdepan dengan pengalaman sukar untuk mencari makanan yang halal.
"Saya juga ada menyuarakan idea ini kepada salah seorang wakil Tourism Malaysia.
"Saya agak terkejut jugalah kerana diberitahu oleh Tourism Malaysia bahawa tahun lepas sahaja, seramai 80,000 rakyat Malaysia bercuti ke Korea.
"Mungkin kedatangan rakyat kita ke negara itu akan menunjukkan peningkatan dari semasa ke semasa," jelasnya. cerita selanjutnya....

No comments:

Post a Comment