I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, November 30, 2008

Kaki Kikis ?




Oleh Serimah Mohd Sallehuddin / Bharian / 271108

Saat majlis pernikahan mereka semakin hampir pelbagai tohmahan dilemparkan terhadap Ekin, buah hati pengarang jantung Bintang Paling Popular, MawiSEHINGGA ke saat ini, tohmahan masih lagi terus menghujani pasangan sensasi Mawi dan Ekin. Seolah-olah ada yang bagaikan kurang senang dengan kebahagiaan yang sedang dikecapi pasangan ini walaupun tinggal kurang sebulan lagi mereka bakal disatukan sebagai pasangan suami isteri yang sah.
Ada riak terkejut di wajah wanita yang dicintai Mawi ini tatkala tohmahan yang kali ini mengaitkan keluarganya diajukan. Kononnya Ekin atau nama sebenarnya Nora’ Ashikin Rahmat, 29, mengikis harta Mawi sehingga bakal suaminya itu membelikan sebuah rumah jenis teres untuk bakal ibu mentuanya dan kereta mewah jenama Alphard untuk bapanya. Dalam nada terkejut, sempat dia menghela nafas panjang sambil mengucapkan kesyukuran kerana dirinya terus dilemparkan pelbagai tuduhan yang tidak berasas. Alhamdulillah teruslah mengata saya: Ekin pasrah kerana baginya semakin banyak orang mengata semakin murah pula rezekinya
EKIN membantu bakal suaminya memilih sut yang sesuai.
“Tak apalah. Alhamdulillah teruslah mengata saya. Lagi banyak orang mengata semakin murah pula rezeki saya. Kasihan mak kita, macam sengkek sangat sampai tak mampu beli rumah sendiri,” kata Ekin yang kecewa kerana kali ini ibu bapanya pula turut dikaitkan. Ekin menafikan sekeras-kerasnya berhubung dakwaan dia dan keluarganya ingin mempergunakan dan mengikis harta Mawi. Kata Ekin menegakkan kebenaran, rumah teres di Taman Impian Mas, Johor Bahru itu dibeli hasil titik peluhnya bersama Aien dan bapanya yang mengeluarkan wang daripada Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP). Dakwaan Mawi membelikan bapanya kereta mewah jenama Alphard juga kata Ekin adalah tidak benar. Sebaliknya, bapanya hanya menggunakan kereta Myvi, malah bapanya tidak pernah meminjam mahupun menaiki kereta berkenaan.
PEMILIKI Lord's Tailor, Robert Loh dan isteri, Loh Lee memadankan baju yang sesuai untuk Mawi bagi majlis persandingannya.
“Alphard memang ada tetapi itu kereta Mawi. Bapa saya hanya pakai Myvi saja dan dia selesa dengan kereta itu setakat ini. Saya semakin lali dengan tuduhan demi tuduhan yang dilemparkan pada saya. Sekarang ini kalau orang nak cakap apa saja, saya terima. “Saya tahu orang sukar menerima apa saja yang saya lakukan. Bagi saya, yang penting saya tidak menyakitkan hati mereka dan tidak kacau periuk nasi mereka,” katanya yang bakal membuka butik pakaian Muslimah di bawah syarikat Mawi World Sdn Bhd tidak lama lagi. Pasangan itu ditemui ketika mengedarkan kad perkahwinan di Balai Berita baru-baru ini. Tampil dengan pakaian sedondon warna kuning air lengan panjang, pasangan itu berkata mereka mengedarkan kad perkahwinan dari rona hijau untuk majlis di sebelah pihak pengantin perempuan dan biru gelap di pihak Mawi kepada media cetak dan elektronik serta saudara mara juga sahabat handai bermula minggu ini. Majlis hebat, gah untuk balas jasa peminat BERCERITA mengenai persiapan kahwin pula, pasangan yang memilih Masjid Sultan Abu Bakar, Johor Bahru untuk diijabkabulkan tanggal 20 Disember nanti berkata, mereka masih lagi sibuk membuat persiapan terakhir. Sebanyak 75 peratus persiapan di rumah keluarga Ekin sudah pun dilakukan sementara di sebelah pihak Mawi pula baru saja mencecah 50 peratus. Walaupun riak wajah penyanyi yang juga Bintang Paling Popular sebanyak tiga kali berturut-turut itu tampak selamba, namun dedah Ketua Pengurusan Artis dan Bakat, Maestro Talent, Norliza Illias, Mawi adalah orang yang paling risau mengenai kelancaran majlis itu nanti. Dari sebesar-besar perkara hinggalah kepada tugas memotong bawang, semuanya dirisaukan jejaka itu. Semuanya kerana memikirkan majlis perkahwinannya hanya diuruskan kakak dan adiknya saja. Bukan tidak kisah kata Liza, tetapi terlalu banyak majlis dilakukan dalam waktu terdekat menyebabkan Mawi sedikit keliru dan pening tetapi sebenarnya jejaka yang berjaya singgah di hati Ekin itu tidak sabar untuk melangkah ke dunia baru nan serba indah itu. Mungkin majlis perkahwinan mereka nanti bakal menjadi Wedding Of The Year lantaran tiga majlis akan diadakan sekali gus dalam tiga konsep berbeza iaitu pada 20 Disember, diikuti 28 Disember dan 11 Januari yang dikhaskan untuk VVIP. Lantaran tiga majlis yang berbeza, ada yang mula melabelkan si Raja SMS ini berhabis-habisan menyambut kehadiran suri hatinya. Perkara yang menjadi persoalan ialah helikopter yang bakal dinaiki dari Johor Bahru hingga ke Felda Taib Andak. Mawi tidak pernah melenting dengan kata-kata orang. Gelaran selebriti menuntutnya untuk mengadakan majlis sedikit gah, bukan untuk menunjuk-nunjuk tetapi ia dilakukan demi peminat juga. “Kami tidak terfikir hendak mengadakan majlis hebat. Hanya yang terlintas di fikiran saya sekadar untuk menghargai orang yang banyak menolong menaikkan kerjaya dan mereka yang banyak bekerjasama dengan saya. Lagipun peminat banyak berkorban untuk saya sepanjang tiga tahun dalam industri ini, jadi apalah salahnya saya pula berkorban untuk mereka. “Helikopter itu sebenarnya langsung tidak termasuk dalam rancangan perkahwinan kami tetapi ia adalah tajaan seorang teman baik. Dia tidak tahu hadiah apa yang ingin diberikan lalu menawarkan khidmat helikopter selama 10 minit dari Johor Bahru ke tempat saya. “Tidak ada apa yang hendak dibanggakan, ini bukanlah kali pertama saya menaiki helikopter di kampung halaman saya. Sebelum ini saya pernah menaiki helikopter untuk menghadiri persembahan mengejut di Kelantan, jadi orang kampung saya sudah tidak hairan lagi,” katanya. Bertuahnya badan apabila bergelar selebriti, ramai pihak yang bermurah hati untuk menaja. Apatah lagi dengan statusnya sebagai penyanyi lelaki nombor satu negara. Selain sahabat yang sudi menaja helikopter, Mawi juga bakal ditaja Lord’s Tailor yang akan menaja sehelai sut untuk digayakan pada majlis memotong pulut kuning di rumah pengantin perempuan nanti. Pengarah Pasaran dan Jualan Lord’s Tailor, Loh Lee Lee berkata, mereka sut buat seorang selebriti lebih menyeronokkan kerana dia bebas bereksplorasi terutama bab warna. Tidak perlu terikat dengan protokol. Katanya, untuk acara memotong pulut kuning nanti, sehelai sut dari rona krim dan keemasan dipilih untuk juara Akademi Fantasia musim ketiga itu. Dia yang pernah beberapa kali menaja untuk Mawi juga bakal menaja sepasang kasut dari rona keemasan untuk dipadankan bersama
sut itu nanti.

No comments:

Post a Comment