I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, November 05, 2008

Tidur Mawi Terganggu



PUTRAJAYA: Berdebar dan resah. Itulah perasaan dialami penyanyi popular, Mawi, 27, dan bakal isterinya, Nora’ ashikin Rahmat atau Ekin selepas mengikuti kursus kahwin di Masjid Putra di sini, semalam.Ini lebih ketara apabila pihak media asyik bertanya persiapan masing-masing menjelang majlis pernikahan mereka pada 20 Disember depan.Apa yang pasti, semakin dekat kedatangan hari mereka disatukan, debaran perasaan pasangan itu sukar dihuraikan.Bagaimanapun, menurut Mawi, dia kini bertambah yakin dan bersedia apabila mengikuti kursus kahwin berkenaan.


Katanya, menghadiri kursus kahwin anjuran Astro Oasis itu banyak membantunya mengingat kembali apa yang pernah dipelajari dulu.


“Segalanya sudah diketahui sejak sekolah rendah. Saya sudah belajar (pengisian program kursus kahwin)...seingat saya pada usia 11 dan 12 tahun.“Saya sudah belajar bab munakahat (kahwin) ini. Jadi, insya-Allah saya tiada masalah daripada aspek keyakinan.“Cuma, boleh dikatakan tidur malam terganggu kerana memikirkan pengisiannya. Namun, apabila sudah mengikutinya rasa seronok pula kerana banyak ilmu mengenai perkahwinan diperoleh,” katanya ketika ditemui selepas kursus itu.Dia tidak menafikan kerisauan menunggu hari pernikahannya kerana sukar membayangkan apa akan berlaku.“Soal nikah bukan perkara mudah,” katanya.Bagi Ekin pula, ceramah Ustazah Zawiah Hassan dalam kursus itu sangat menarik perhatiannya.Katanya, ia menyeronokkan, malah dapat menimba pengalaman baru yang cukup bermakna.“Ustazah Zawiah bijak berceramah. Jadi, tidak membuatkan saya serta peserta lain mengantuk. Keceriaan dibawa amat dirasai hingga tidak sedar masa ceramah sudah tamat. Tahu-tahu saja sudah habis,” katanya.


Ditanya sama ada dia inginkan kursus kahwin yang tertutup, Ekin mengakui kalau ikutkan hati memang dia mahukan sedemikian tanpa rakaman.Tetapi, memikirkan Mawi yang popular dan ramai peminat, dia harus mengikut saja.“Tidak boleh hendak elak supaya tiada rakaman. Saya perlu terima saja kerana Mawi mempunyai ramai peminat yang ingin berkongsi setiap detik kegembiraannya.“Apa yang pasti saya belajar banyak perkara secara terperinci. Bukanlah bermakna saya tidak tahu mengenai pengurusan rumah tangga, tetapi menerusi kursus kahwin ia lebih meliputi persediaan menjadi isteri termasuk cara melayani suami dan bergurau yang betul dengan pasangan,” katanya.Mawi dan Ekin akan diijabkabulkan di sebuah masjid di Johor Bahru pada jam 11 pagi, 20 Disember.

No comments:

Post a Comment