I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, October 26, 2008

KRONOLOGI MAWI

FEBRUARI 2005-
Pertunangan Mawi dan Nor Diana Mohd Naim berdasar suka sama suka selepas beberapa tahun berkenalan.

MEI 2005-

Mawi terpilih dalam senarai peserta Akademi Fantasia musim ketiga (AF3).- Walaupun menjadi antara beberapa peserta yang tersingkir menerusi Konsert Prelude namun Mawi disenaraikan semula dan menyertai 12 peserta akhir. Komposer terkenal M Nasir sebagai pengetua ketika itu. Mawi dinobat juara AF3 pada pertandingan akhir yang berlangsung pada Ogos 2005.

NOVEMBER 2005-
Timbul gosip Mawi bermalam di rumah tunangnya ketika sambutan Aidilfitri
APRIL 2006-
Mawi dikaitkan mempunyai hubungan istimewa bersama pelakon, Diana Rafar.
- Kisah memancing bersama pelakon itu ternyata menimbulkan kontroversi sehingga Mawi terpaksa memberi penjelasan apabila aktiviti berkenaan dilakukan beramai-ramai.
JULAI 2006-
Mawi dan Nordiana Mohd Naim memutuskan pertunangan mereka pada 10 Julai OKTOBER 2006- Mawi dikaitkan menghantar rombongan merisik seorang pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) cawangan Arau, Perlis. Difahamkan, gadis yang menetap di Kampung Batu Gajah, Perak menjadi pilihan juara Akademi Fantasia 3 (AF3) itu bagi menunaikan hajat arwah bapanya, Allahyarham Ani Ahmad, 66, (Pak Atan) sebelum meninggal dunia akibat komplikasi jantung dan buah pinggang.
NOVEMBER 2006-
Mawi menafikan dakwaan berkawan dengan Nor'Asikin Rahmat atau Ekin walaupun heboh ketika itu gambar Mawi berkunjung ke rumah pelakon drama bersiri Kawan itu heboh disiarkan akhbar dan tersebar di internet.
JULAI 2007-
Mawi turut dikaitkan dengan gosip hubungannya dengan beberapa binatang Akademi Fantasia seperti Nur Heliza Helmi atau Heliza AF5. Namun desas-desus berkenaan hanya sementara.
OGOS 2007-
Mawi sekali lagi menjadi mangsa kontroversi apabila dikaitkan mempunyai hubungan dengan kerabat diraja
MAC 2008-
Mawi akhirnya membuat pengumuman dan mengakui mempunyai hubungan istimewa bersama Nor'Asikin Rahmat atau Ikin.
OKTOBER 2008-
Mawi mengumumkan majlis pernikahannya bersama Ikin.

No comments:

Post a Comment