I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, March 05, 2010

NASIHAT AZNIL BUAT JIMMY

petikan : UTUSAN MALAYSIA
Gambar DJOHAN SHAHRIN SHAH

BIARPUN berlainan generasi, namun Aznil tidak lokek berkongsi pengalaman dan nasihat dengan Jimmy..
NAMA pengacara tersohor ini kembali menjadi sebutan menjelang Akademi Fantasia musim kelapan (AF8) yang akan membuka tirainya minggu depan.
Sebenarnya, kalau hendak diikutkan, nama Aznil Nawawi sudah mula dicanangkan apabila AC Mizal mengumumkan pengundurannya daripada menjadi pengacara konsert mingguan.
Maka ramai yang menaruh harapan untuk melihat Aznil kembali mengendalikan rancangan realiti televisyen nombor satu negara itu.
Sementelah AF berjaya meletakkan namanya di puncak selama lima musim.
Bukan sekadar posisi pengacara, namanya juga disebut-sebut sebagai salah seorang calon kerusi pengetua AF8.
Tetapi, semua telahan itu silap apabila Astro mengumumkan secara rasmi siapakah individu yang akan memegang portfolio ‘panas’ itu.
Biarpun begitu, hanya ada satu lagi posisi yang belum diisi dan kedudukan itu juga bukanlah sembarangan iaitu pengkritik tetap AF8.
Sekali lagi, nama Aznil diletakkan di senarai teratas apabila dia dikatakan akan menduduki tempat yang sebelum ini dipegang oleh Kudsia Kahar, Adlin Aman Ramlie, Fauziah Ahmad Daud, Ning Baizura dan Edrie Hashim itu.
Kalaulah Aznil kembali ke gelanggang AF sebagai pengkritik tetap musim ini, ia merupakan khabar paling gembira buat peminatnya dan pengikut setia AF.
Namun, Aznil lebih selesa untuk mengambil sikap berdiam diri biarpun berkali-kali diasak dengan pertanyaan sewaktu menjalani sesi fotografi bersama Jimmy Shanley baru-baru ini..
Sebetulnya, sehingga kini, tiada sebarang tawaran rasmi daripada Astro buat Aznil. Namun beliau mengakui, sudah ada perbincangan antara kedua-dua belah pihak.
Sebagai orang lama dalam akademi seni itu, Aznil juga tidak teragak-agak mengesahkan penyertaannya sebagai pengkritik tetap AF8 sebaik menerima tawaran itu.
“Sebagai pengkritik tetap, saya akan menggunakan pengalaman yang ada untuk membantu para pelajar membina keyakinan diri mereka untuk bergelar penghibur.
“Saya tidak akan menyentuh aspek teknikal kerana akan ada individu yang lebih layak untuk memperkatakan tentang soal itu.
“Cuma, saya mahu berkongsi dengan para pelajar pengalaman yang telah saya timba dan perolehi sepanjang dua dekad bergelumang dalam industri,” kata Aznil memberikan jawapannya terhadap khabar angin yang sedang bertiup kencang buat masa ini.
Kalau benar sekali pun Aznil sudah sah menjadi pengkritik tetap, pastinya ia merupakan satu rahsia besar yang hanya dapat dibongkar pada konsert mingguan AF8 pertama pada 20 Mac ini.
Malah, dengan penuh jujur anak jati Kuala Lumpur ini memberitahu, dia rela menjadi pengkritik tetap daripada kembali sebagai pengacara. cerita selanjutnya ....

No comments:

Post a Comment