I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, January 12, 2009

Mawi-Ekin Pohon Restu Dikurniakan Zuriat


Teks oleh Ellyna AliFoto oleh Farid Nuzli / murai.com

SERI KEMBANGAN, 12 JAN 2009:
Selepas selamat diijabkabulkan dan bersanding buat kali ketiga di Hotel Palace of The Golden Horses, malam tadi, pasangan Mawi dan Ekin terus memanjatkan doa semoga perkahwinan mereka aman bahagia, berkekalan dan dianugerahkan zuriat yang soleh.Biarpun terus dihambat dengan kesibukan tugas sebagai anak seni, Mawi dan Ekin sudah bersedia untuk menjadi ayah dan ibu sesegera yang mungkin tanpa mahu menangguhkan niat yang baik."Kalau timang anak tahun ini pun kami sudah bersedia kerana kami berdua sukakan kanak-kanak. Saya tak kisah anak lelaki atau perempuan malah kalau anak kembar pun lagi bagus," seloroh Mawi kepada murai.com.my.


Celah Ekin pula, "Betul, Ekin juga sudah bersedia kalau ditakdirkan tahun ini Tuhan bagi kami rezeki (zuriat)."Bagi tetamu yang hadir di khemah putih gergasi, Le Marquee yang letaknya di laman tasik hotel itu, majlis resepsi malam tadi memang sungguh memukau. Ibarat seorang pemerintah Arab yang duduk di singgahsana bersama puteri nan jelita, Mawi dan Ekin selamat disandingkan dalam suasana Hikayat 1001 malam.

Acara itu turut terselit drama menarik tatkala Ekin tiba dari arah tasik dan berlabuh di jeti. Sekumpulan lelaki yang berkuda tiba-tiba datang menyerang untuk melarikan Puteri Ekin. Namun tanpa berlengah, Putera Mawi terus ke depan menyelamatkan wanita idaman hatinya dan mereka dibawa menaiki sebuah kereta kuda yang dipacu oleh seekor kuda putih bernama Unicorn, menuju ke singgahsana.


Di perkarangan Le' Marquee, suasana kelihatan seperti taman istana apabila kelihatan 'rakyat jelata' menonjolkan beberapa permainan ala gipsi dan sarkis. Ada yang membawa ular sawa, ada yang menyembur api dari mulut dan melakukan aksi akrobatik. Itulah antara persandingan fantasi yang sudah dirancangkan sejak berbulan-bulan lamanya dengan bantuan wedding planner, CD Advertising. Pengantin mengenakan busana rekaan Rizalman, Bon Zainal dan Yamin. Tidak dinafikan hiasan meja makan dan pelamin dalam marquee itu sungguh indah hasil ilham Yamin.


Gimik Drama Selamatkan Puteri Ekin


Majlis yang bermakna itu dibuka dengan bacaan doa selamat oleh vokalis utama kumpulan Rabbani iaitu Ustaz Asri. Kemudian barulah acara merenjis oleh tetamu diraja dan wakil kenamaan dilangsungkan. Seterusnya, ketika pengantin makan beradab, rakan-rakan artis Akademi Fantasia (AF) dan artis terkenal tampil membuat persembahan iaitu Anita Sarawak, Yassin, Zahid, Felix, Idayu, Akma, Amylea, Marsha, Eliza dan Ekin. Apa yang menarik, ketika Akma, Amylea, Marsha, Idayu dan Ekin menyanyikan lagu Cinta Di Akhir Garisan, tiba-tiba muzik latar terhenti tetapi mereka tetap meneruskan persembahan secara acapella dengan bersahaja dan hebat sekali.Majlis malam tadi diakhiri dengan persembahan fesyen daripada sekumpulan model.


Majlis yang gemilang itu turut ke udara secara langsung menerusi Astro Ria (Saluran 104). Acara itu dihoskan oleh Jimmy Shanley, Dira & Cham sebagai hos karpet merah, Farah & Reza AF (pengacara siaran TV), Dang Suria & Akhtar Sahari (pengacara majlis) serta Hj Aznil Hj Nawawi (pengacara upacara merenjis). Ramai sekali rakan artis hadir antaranya Bekas Pengetua AF - Freddie Fernandez, Ramli MS, Ramli Sarip, Roslan Aziz - serta Marlia Musa, KRU, Ning Baizura, Sazzy Falak, Fauzi Nawawi, Lisdawati, Iqram Dinzly, Fouziah Gous, Roslan Shah, Ifa Raziah, Cat Farish, Corrie Abdullah, Aidit Alfian, Tam Spider, Ajai, Azwan Ali, Akhil Hayy, Linda Onn , Aziz M Osman, Salih Yaacob, Mamat Khalid, Fiz Fairuz serta Ina Naim & suaminya, Suhaimi.


Antara tetamu kehormat yang hadir pula adalah YTM Tunku Bendahara Kedah, Dato' Seri Tunku Annuar Al-Haj Ibni Almarhum Sultan Badlishah & isteri, YAB Toh Puan Bendahara Kedah Noorsuzanna Abdullah; Menteri Dalam Negeri, Dato' Seri Syed Hamid Syed Jaafar Albar, serta Pengerusi Measat Broadcast Network Systems Sdn Bhd, Tun Dato' Seri Ahmad Fairuz Sheikh Abdul Halim & isteri, Toh Puan Datin Seri Mazni Mohd Nor.

No comments:

Post a Comment