I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, April 09, 2010

PENGAMBARAN MAJALAH SAJI DI KUCHING



Juru gambar En.Jafri dari Mjalah Saji sedang khusyuk mengambil shot yg menarik



Tahu Sumbat / Sambal Tahai

Salai Lumek Berlada / Sup Nenas Sarikei


Nasi Goreng Dabai / Nasi Bario 1 Borneo


Masak Lemak Terubok Masin /Kari Sesar Unjur


Daging Masak Hitam / Ayam Merah Sarawak

Asam Pedas Terung Asam Kepala Ikan / Manisan Timun

Baru-baru ini, saya telah dijemput oleh Majalah Saji dari KL untuk memasak beberapa masakan tradisi Sarawak untuk dimuatkan ke dalam Majalah Saji edisi Jun 2010. Pengambaran telah dijalankan dari 6 - 10 April dibeberapa buah lokasi.
Selain saya beberapa orang juga turut dijemput untuk memasak menu masing2 antaranya En.Sufian dari My Village Baruk, Chef2 dari Merdeka Palace Hotel, The Grand Magaretha, Restoran Penesa . Selain itu Perusahan Terubok masin Cozy Group , Rom's Homestay & Kek Lapis Dayang Salhah.
Untuk projek ini, saya telah menyediakan menu-menu khas [ gambar di atas] untuk dikongsi bersama anda semua. Untuk mendapatkan menu sila klik ke blog saya yang satu lagi ; www.resepijefbuj.blogspot.com.
Bagi mendapatkan bahan2 masakan saya, bukan senang. Saya terpaksa memesan bahan2 dari jauh untuk memasak menu pilihan saya seperti Ikan Tahai dari Limbang, Ikan Lumek dari Sibu, Beras Bario dari Ba'kalalan, Belacan dari Bintulu, Sesar unjur dari Belawai, Terong Asam dari Sri Aman dan selebihnya dibeli di Kuching sahaja.
Untuk melihat semua menu2 ini [ dengan gambar yg lebih menarik ] sila beli Majalah Saji keluaran Jun akan datang! Selamat mencuba resepi2 saya!

Terimah kasih kepada Rosmarlinda, wartawan eksekutif dari Majalah Saji, Jaffri [ Juru Kamera Saji ] dan Norashikin dari Majalah Mangga.... ' You all are great team! '

No comments:

Post a Comment